מתיחת פנים וצוואר

ניתוח מתיחת פנים וצוואר נעשה במטרה להצעיר ולרענן את מראה הפנים והצוואר, והוא נעשה בעזרת הידוק מעטפת שרירי הפנים העמוקה DEEP PLANE, מתיחת העור, שאיבת שומן בצוואר ולעיתים פתיחת צואר עליונה, בתוספת השתלת שומן באזורים שונים בפנים, פילינג ועוד.

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית, ואורכו נע בין שעתיים לשלוש שעות, בהתאם להיקפו ומורכבותו.

חשוב להדגיש, כי הניתוח אינו משנה את הבעת הפנים, אלא מצעיר ומרענן אותם. קמטים וקפלי עור נוצרים כתוצאה מהפעלת שרירי הפנים ומתהליך ההזדקנות טבעי של הרקמות. איכות העור לא משתנה עקב הניתוח אך הרקמות העמוקות מורמות ומוחזרות למצב הצעיר יותר שלהן.  תהליך ההזדקנות והיווצרות הקמטים וקפלי העור ימשיכו לאחר הניתוח באותו קצב, אבל מנקודת מוצא חדשה ורעננה.

ניווט בעמוד:

מהן סיבות אפשריות לניתוח מתיחת פנים וצוואר?

תהליך הזדקנות העור מתחיל בגיל צעיר יחסית, ומואץ במידה ואנו מעשנים, חשופים הרבה לשמש, עקב מחלות כרוניות ,גנטיקה לא טובה ועקב שינויי משקל. ההשפעות שלו, ניכרות בגוף כולו ובאזור הפנים והצואר בפרט. כחלק מתהליך ההזדקנות וההתבגרות הטבעי, מתרחשים מספר שינויים כמו אובדן האלסטיות של עור הפנים  והצואר והופעת קמטוטים בעור, אך גם הרקמות העמוקות בפנים מתבגרות ותהליך זה הנו הצניחה של הרקמות. תהליך צניחת הרקמות כולל את הרקמות הרכות של הפנים כיחידה אחת, ולכן קיים הגיון רב בהרמה ומתיחה פנימית של הרקמה הרכה של הפנים ולא במתיחת עור בלבד, כפי שהיה מקובל בעבר.

הטיפול באותה צניחה רקמתית הנו באמצעות ניתוח מתיחת פנים וצואר, על מרכיביו השונים.

למי מתאים ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

ניתוח מתיחת פנים וצוואר יוכל להתאים לכל מי שסובל\ת מצניחה של הרקמה הרכה של הפנים התחתונות והצואר העליון ומעוניינים בטיפול ניתוחי. החתכים הניתוחים הנם סביב האפרכסות, לתוך השער מאחור וסביב הפאה, וברקה מלפנים. לכן, מטופלים שאינם מוכנים להשלים עם צלקות אלו, אשר לרוב הנן עדינות, לא יתאימו לניתוח זה. בהשוואה לטיפולי הזרקות  של שומן או חומצה היאלורונית, ניתוח זה, במידה ו מבוצע כהלכה, הוא ישיג תוצאות טבעיות מאוזנות ויפות הרבה יותר מהחזרת נפחים בלבד. עם זאת, יעילותו ממוקדת במיוחד לאוזור הפנים התחתונות והצואר העליון.

 

למי הניתוח אינו מתאים? 

הניתוח הינו הליך כירורגי ועשוי לא להתאים למי שמצפה שיושג שינוי ללא תקופת החלמה ותופעות לוואי אופייניות. בנוסף, מעשנים, נוטלים מדללי דם ואנשים עם מחלות כרוניות לא מאוזנות אינם מתאימים לניתוח זה.

 

מהלך הניתוח

בתחילת הניתוח מבוצעת שאיבת שומן עדינה בצוואר העליון או\ו פתיחת הצואר, באמצעותה מטופלים שולי השריר המדיאלים ומוצא כיס השומן.  לאחר מכן מבוצעים החתכים סביב האפרכסות,בצידי הרקות והפאה ומאחורי האוזניים, ע"פ סימון מקדים. כעת מורם העור באזורים הצדדיים של הלחיים ולאורך הצוואר עפי היקף הניתוח המתוכנן. בשלב הבא מטפלת ד"ר פרידמן בשכבת הפסציה המחברת את שרירי הפנים השטחיים זה לזה, באמצעות סוגים שונים של טיפולים. בהתאם לבנה הפנים של המטופלים תחליט דר פרידמן האם להרים את שולי הפסציה הפנימית, ולעבוד במישור הקרוי המישור העמוק, DEEP PLANE,

בהתאם למבנה הפנים של המטופלת יבחר מישור העבודה והטיפול בו. לאחר הרמה וקיבוע של הרקמות העמוקות, יוסר עודף העור ללא מתח, ותפירתו תהא עדינה ומדוייקת.

התפרים בניתוח זה הנם נמסים גם בעומק וגם בעור. 

 

שיטת הניתוח: כיצד הניתוח מתבצע? 

ניתוח מתיחת פנים מתחלק לסוגים שונים בהתאם לפרמטרים רבים כמו מיקום עודפי העור, איכות העור, כמות עודפי העור, פרופורציות הפנים וכמות השומן בהם. על פי פרמטרים אלו תבחר דר פרידמן את היקף הניתוח, מרכיביו, אורך החתכים , היקף ההפרדה הניתוחית של העור ואופי הטיפול בפסציה השטחית.  אפשרויות הטיפול בפסציה כוללת מישור עמוק, DEEP PLANE, מישור שטחי, ושילובים בניהם.

היקף הניתוחים מותאם כאמור לפרמטרים האופייניים למטופלים, ונע בין מיקרו מתיחת פנים, מיני מתיחת פנים, מיני מתיחת פנים ומתיחת צואר, מתיחת פנים קלאסית ללא צואר, מתיחת פנים קלאסית עם צואר, מתיחת פנים גבוהה אנכית, מתיחת פנים וצואר הכוללות גבות צידיות, ואותו ניתוח הכולל הרמת מצח מלאה.

בנוסף, ניתן לפתוח את הצואר ההעליון עם חתך של 2 ס"מ לצורך טיפול עמוק שם, הכולל הוצאת שומן, חיתוך סיבי שריר, הידוק שולי השריר, חיתוך רוחבי מלא של סיבי השריר, או מצד שני רק שאיבת שומן  צוארית ללא פתיחה.

בנוסף, מטופלות רבות בוחרות להשלים את תהליך הצערת הפנים על ידי שילוב של טיפולים וניתוחים משלימים כגון ניתוח עפעפיים, הזרקות שומן, הרמת שפה עליונה,ניתוח הרמת גבות ועוד.

 

מה כוללת ההכנה לקראת ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

ראשית, בפגישת הייעוץ עם ד"ר טלי פרידמן תוכלו לקבל מידע רלוונטי רב, לבדוק את התאמתכם לניתוח ולקבל הנחיות מפורטות להכנה לקראת הניתוח ועוד. תקופת ההכנה לניתוח מתיחת פנים וצוואר תכלול לרוב את ההכנות הבאות:

  • בדיקות רפואיות שונות תלויות גיל ומצב רפואי (בדיקות דם, צילום חזה, תפקודי קרישה ועוד).
  • הפסקת עישון לפחות חודש לפני מועד הניתוח.
  • לאחר היוועצות עם רופאת המשפחה – הפסקת נטילת תרופות מדללות דם שונות ותרופות נוגדות דלקת.
  • צום של 12 שעות לפני שעת הניתוח.
  • להתקלח ולחפוף היטב יום לפני הניתוח.
  • להגיע לניתוח לאחר שהסרתן את כל התכשיטים, האיפור ועדשות המגע.

 

מהן ההנחיות לאחר הניתוח? 

לאחר ניתוח מתיחת פנים וצואר, צפויה תקופת התאוששות שבמהלכה מומלץ לעקוב אחר ההנחיות הבאות:

  • בכדי להתמודד עם הכאבים בימים הראשונים, מומלץ לנטול כדורים משככי כאבים.
  • חשוב להשתדל ככל הניתן לשכב עם ראש מוגבה בימים הראשונים שלאחר הניתוח.
  • יש לשטוף את אזור הפנים עם מים וסבון, כבר לאחר 48 שעות ממועד הניתוח.
  • חשוב לשמור על מנוחה מלאה לפחות לתקופה של שבועיים.
  • יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת לפחות לחודש.
  • יש להימנע מחשיפה לשמש לפחות לתקופה של חודש, ובכל מקרה להשתמש באמצעי הגנה מהשמש ביציאה מהבית.
  • יש להימנע מעישון, לפחות לתקופה של חודש.

 

מהן תופעות הלוואי האפשריות של הניתוח?

בדומה לניתוחים פלסטיים רבים אחרים, גם לאחר ניתוח מתיחת פנים וצוואר עלולות להופיע תופעות לוואי שונות. למשל כמו:

  • כאבים ותחושת אי-נוחות באזור הפנים בימים הראשונים.
  • נפיחות בפנים.
  • שטפי-דם ודימומים.
  • תחושה של לחץ ומתיחה באזור הלחיים, האוזניים והצוואר.
  • ירידה, לרוב זמנית,  זמנית בתחושה באזור הפנים.

 

החלמה לאחר הניתוח

את תוצאותיו הסופיות של הניתוח לא ניתן לצפות מראש. כיוון שעור הפנים שונה ממטופל למטופל ולפיכך גם התגובה לניתוח, התוצאה ומשך הזמן להיוותרות התוצאה, בלתי ניתנים לחיזוי מדויק. עם זאת, התוצאה עפ"י רוב מחזיקה מעמד שנים, מדובר על 5 עד 10 שנים לרוב, ובמקרה הצורך, ניתן לחזור על הניתוח פעם או פעמים נוספות במהלך השנים, בהתאם לצורך ולרצון המטופלים..

כיממה לאחר הניתוח למתיחת פנים וצוואר המטופלים משתחררים לביתם, לתקופת החלמה ומנוחה של כשבועיים. השבוע הראשון שלאחר הניתוח, מאופיין באי נוחות ולעתים אף בכאבים.

תופעות אלו נגרמות עקב שטפי דם שטחיים תת עוריים (סימנים כחולים), תחושת מתח פנימית ונפיחות אשר יכולה להופיע בדרגות שונות באזור הפנים, הצוואר והעיניים. במהלך שבועיים אלו יגיעו המטופלים לביקורות במרפאה. לאחר מכן יתבקשו המטופלות להישאר במעקב עם  צוות המרפאה וד"ר פרידמן לתקופה של מספר חודשים. תוצאות הניתוח מתייצבות לאחר תקופה של שלושה חודשים עם ירידת הבצקות ובמהלך השנה הראשונה לניתוח..

 

טיפים לזירוז תהליך ההחלמה

הטיפ המרכזי ואולי המשמעותי ביותר הוא לא לפספס את הביקורות החשובות שאחרי הניתוח אצל ד"ר טלי פרידמן, במרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים. על מנת לזרז את תהליך ההחלמה באופן מבוקר, ולעבור את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכן:

  • כבר לאחר 48 שעות ממועד הניתוח, שטפו את אזור הניתוח עם סבון ומים בעדינות בכל יום.
  • הימנעו מתנועות חדות באזור הפנים, לחיצות או מגע חזק למשך שבועיים לפחות.
  • הימנעו מחשיפה ישירה לשמש בתקופת ההחלמה ועשו שימוש באמצעי הגנה במידה ויצאתם.
  • הימנעו מכניסה למקורות מים בתקופת ההחלמה (ים, בריכה, ג'קוזי וכו').

 

טיפים לשמירה על תוצאות הניתוח לאורך שנים 

כמו שכבר הבהרנו, מטרת הניתוח איננה לעצור את תהליך ההזדקנות ולכן, חשוב להבין שאמנם תוצאות הניתוח יוכלו להישמר לטווח ארוך, אך תהליך ההזדקנות הטבעי של העור והפנים ימשיך ויתחדש יום לאחר הניתוח, למעשה כרגיל.

להלן כמה טיפים שיוכלו לעזור לכן לשמור על תוצאות הניתוח לטווח ארוך:

  • הימנעו מחשיפה ישירה לשמש.
  • הימנעו מעישון.
  • שמרו על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית קבועה ותזונה מאוזנת.
  • שימרו על משקל גוף יציב.
  • הקפידו על לחות העור ושימוש בתכשירים הייעודיים.

 

איך לבחור מנתח/ת פלסטי/ת לניתוח מתיחת פנים וצוואר? 

הצלחתו של כל ניתוח פלסטי כזה או אחר תלוי ברובו במיומנות של המנתח או המנתחת הפלסטיים, אך גם בפרמטרים נוספים כמו איכות העור..

כאשר מדובר בניתוח מתיחת פנים וצוואר, בחירתו של הרופא המנתח הופכת לחשובה אפילו יותר ולמען בטיחות הניתוח והשגת התוצאות הטובות ביותר, כדאי שתפקידו את הפנים שלכם תחת ידיים מקצועיות, מנוסות ומוסמכות. בין השאר, הקפידו בבחירתכם על הדברים הבאים:

  • מומחית בכירורגיה פלסטית בעלת ההשכלה הרלוונטית ממוסד אקדמי מוכר.
  • מנתחת פלסטית בעלת ניסיון כירורגי רב בתחום ניתוחי הפנים.
  • בדיקת המלצות וביקורות של מטופלים קודמים של ד"ר פרידמן.
  • בחינה של ניתוחים קודמים בתמונות 'לפני ואחרי' באתר המרפאה.
  • חברויות באיגודים השונים ובאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בפרט.

 

מה כוללת פגישת הייעוץ במרפאה של ד"ר טלי פרידמן?

פגישת הייעוץ הינו השלב הראשוני וכנראה החשוב ביותר במהלך תקופת ההכנה לניתוח. במהלך פגישת הייעוץ עם ד"ר טלי פרידמן, תוכלו לשאול את כל השאלות הרלוונטיות, לאמת את כל החששות שלכן מהניתוח, להבין את השלבים שלו, לערוך תיאום ציפיות ולהבין את מטרת הניתוח ואת התוצאות הריאליות אותן תוכלו להשיג באמצעות הניתוח.

כמו כן, יערכו בדיקות ומדידות שיצביעו על ההתאמה לניתוח, לסוג הניתוח ולהיתכנות שלו באופן כללי.

פגישת הייעוץ תעניק לכם את התמונה הראשונית והכללית הטובה ביותר לקראת הניתוח אליו אתם הולכים ובנוסף, תוכלו לצאת ממנה עם הבנה רבה יותר ואפילו תאריך לניתוח שלכם.

ניתוח מתיחת פנים וצואר - שאלות נפוצות

נגן וידאו

האם הפנים יהיו סימטריים לאחר הניתוח?

הפנים, כיתר חלקי גוף האדם, אינם סימטריים לפני הניתוח וגם לא יהיו כאלו לאחריו. חוסר הסימטריה בא לידי ביטוי בצורת הקמטים ועומקם, ששונה מצד לצד, בגובה הגבות, בצניחת העפעפיים, במפתח העיניים, בנפיחות מתחת לעיניים, בצורת הלחיים (עצם הלחי ושומן הלחיים), ברוחבן ובמידת הבלט שלהן, בקו הלסת, צורת הפה ובקמטי הצוואר. לפיכך, אסימטריה מולדת גנטית של הפנים הנה קבועה ואינה משתנה עקב הניתוח.

האם הניתוח יעלים כתמי שמש?

במקרים בהם קיימים נזקים בעור הפנים, כתוצאה מחשיפה בלתי מבוקרת לשמש או מסיבות אחרות, עשוי לעלות צורך בטיפול נוסף מסוג פילינג (בינוני או עמוק) באחת השיטות המקובלות, לפני או אחרי הניתוח. במצב של נזקי שמש, ההחלמה מהניתוח תהיה איטית יותר ויכולה להיווצר התרופפות מוקדמת של העור, כפי שצוין לעיל.

מתי ניתן יהיה ליהנות מהתוצאות באופן מלא?

לא ניתן לצפות במדויק את טווח הזמן עד לתוצאות המיטביות, מכיוון שהן משתנות הן מבחינת האיכות שלהן והן מבחינת הזמן בין מטופלת למטופלת. אך כבר לאחר כשבועיים, לאחר ששטפי הדם ייעלמו והנפיחות תרד, ניתן יהיה להבחין בשינויים הגדולים בדרך להחלמה המלאה.

האם קיימים סיכונים וסיבוכים לניתוח?

כמו בכל ניתוח פלסטי או הליך כירורגי כזה או אחר, קיימים סיכונים בשלב ההרדמה, בזמן הניתוח וכן לאחריו. הסיכונים כוללים בין היתר זיהום, דמום, הפרעות בריפוי, אי נוחות קבועה, צלקות היפרטרופיות (במידה וזוהי הנטיה הגנטית של המטופלת) וכן סיכון נדיר יותר לפגיעה עצבית קבועה או זמנית מוטורית ועוד.

מאיזה גיל מומלץ לעבור ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

ההמלצה היא לגשת לניתוח לאחר שקיימת צניחה של הרקמה הרכה בפנים תחתונות, צואר או שניהם יחד. זה פחות עניין של גיל.  אך זה תלוי בעיקר במצב הרפואי ובמיוחד במצב העור של המטופל או המטופלת. לכן, התאמת היקף הניתוח תלויה בהיקף הבעיה האסתטית שמבקשים המטופלים לטפל בה.

עוד טיפולים שיכולים לעניין אותך

שתפי בסיפור שלך

השאירי לנו הודעה ונחזור אליך

דילוג לתוכן